Selamat Datang ke Blog akak comel
Terima kasih kerana sudi meluangkan masa menjengah
LiveTyping.com

Saturday, June 16, 2012

mencuri masa

ah! ari ni agak aman sikit kerja memang banyak tapi aku curi masa sikit untuk menaip , saja lepas gian kat blog al-maklumlah sibuk selalu. perumahan G2 ku ingat dah selesai tapi....... rumah terbengkalai kerja ku dapat tak bagi tau ,tu le gembira tak kongsi sudah nya cari aku juga......marah?memang ada ialah kita dah berusaha untuk mereka  secebis ayat pun payah nak keluar dahlah aku kerja RELA saja kalau bab gembira tak nampak dan nak kongsi tapi bila dilanda masalah ah!ingat pun aku,,,,,,GERAM tak? ah biarlah.........bosan alik - alik tu je.
 aku kali ni ada resepi mudah je dan senang ni le nak kongsi sesiapa yang berminat....
           TELUR BAKAR
( sorryle gambo tak da )

Bahan :   3 biji telur
              1/2 biji bawang besar (hiris )
               1 biji lada merah ( hiris ya )
               1 sudu teh kismis
               sedikit garam dan daun kucai ( kalau suka )
               sedikit butter/marjerin  pun boleh

cara  : pecahkan telur dalam mangkuk, pukul hingga kembang kemudian masukan semua bahan
          sapu butter kat loyang, panaskan ketuhar ( oven le ) 80 darjah c
          masukan telur yang siap dipukul tadi dalam loyang yang dah di sapu butter dan bakar selama 20 minit
          dah siap sejukan dan potong dah boleh makan rasanya yumm tak caya cubale..
okelyah dulu nanti aku tinggalkan resepi sambal udang kegemeran...

No comments:

Post a Comment